Do zakresu działania referatu finansowego należy w szczególności:
  1. opracowanie projektu budżetu;
  2. przestrzeganie dyscypliny budżetowej;
  3. zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu;
  4. rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych;
  5. finansowanie powiązanych z budżetem Gminy jednostek organizacyjnych oraz prowadzenie bieżącego nadzoru nad ich gospodarką finansową;
  6. dokonywanie okresowych analiz sytuacji ekonomiczno – finansowej Gminy i sporządzanie materiałów w tym zakresie oraz referowanie o powyższym na posiedzeniach Rady;
  7. wymiar, pobór i windykacja podatków i opłat w Gminie;
  8. wystawianie zaświadczeń w sprawach należności podatkowych, dochodów z gospodarstwa rolnego, bonów paliwowych;
  9. rozliczanie podatku VAT w Gminie;
  10. sporządzanie sprawozdań finansowych z zakresu wymiaru podatków;
  11. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym pracowników;
  12. naliczanie płac dla pracowników Urzędu;
  13. prowadzenie ksiąg rachunkowych;
  14. sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie realizowanych w referacie spraw;
  15. organizowanie prac związanych z przeprowadzeniem inwentaryzacji i jej rozliczenie;
  16. pobór i prowadzenie dokumentacji w zakresie opłaty skarbowej;
  17. sporządzanie przelewów bankowych;
  18. sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń z działania referatu;
  19. sporządzanie decyzji w zakresie ulg, umorzeń, rozkładania na raty oraz odraczania terminu zapłaty podatków i opłat lokalnych;
  20. pobór i windykacja czynszów za lokale;
  21. terminowe i wyczerpujące załatwianie wpływających od ludności skarg, odwołań i podań w sprawach podatków i opłat;
  22. rozliczanie delegacji służbowych;
  23. sporządzanie i wydawanie informacji pracownikom urzędu o osiąganych przez nich dochodach–PIT 11,
  24. prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;
  25. inkaso opłaty targowej;
  26. obsługa kasowa budżetu;
  27. współdziałanie z Urzędem Skarbowym w zakresie planowania i rozliczeń należności budżetowych w zakresie dochodów realizowanych przez US w Płońsku na rzecz budżetu Gminy;
  28. współdziałanie z Regionalną Izbą Obrachunkową.
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Piątkowski Mariusz
  • Data udostępnienia w BIP: 2011-01-14 14:24:20
  • Informacja zaktualizowana przez: Piątkowski Mariusz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2020-07-10 11:51:24
  • Liczba odsłon: 1617
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 1804014]

przewiń do góry